ستوری برد، داستان را به کمک تصاویر متوالی روایت میکند. این تصاویر طراحی شده بخشهای اصلی کلیدی داستان و هر سکانس از آن هستند. و هر کدام از این تصاویر در پنلهایی جداگانه طراحی میشوند. در استوری برد، هم میتوان حرکت اشیاء را نشان داد و هم حرکت دوربین را. همچنین، این استوری بردها هستند که نماها و ترانزیشن های فیلم را طراحی کرده و نشان میدهند. این کار را طراح استوری برد انجام می دهد.البته با توجه به قالبی که برای تولید در نظر دارید (فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی، انیمیشن کوتاه یا بلند) جزییاتی از فرآیند طراحی و ساخت آن تغییر می کند و هرکدام از این فرم ها، تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند که در زمان طراحی استوری برد باید به آن توجه شود.
جایگاه او در تیم سازنده اثر هنری، مهم است؛ زیرا طراحان استوری برد قادرند نحوه درک دیگران نسبت به اثر را کاملا کنترل و هدایت کنند. همه اعضای مختلف تیم تولید و توسعه به استوری برد ها به عنوان رفرنس یا مرجع نگاه میکنند. پس وجود شفافیت در طراحی استوری برد خیلی مهم است و وجود انرژی از آن مهمتر.
بهترین کارها، رقابتیترین کارها هستند. شغل موردعلاقه شما، آرزوی دیگران نیز هست. پس باید در این رقابت بدرخشید. استوری بردهای شما باید کاملا واضح یک صحنه را نشان بدهد. منظور از وضوح یعنی نشان دادن احساسات، رفتار و حرکات بدن یک کاراکتر، نه پرداختن به جزئیات غیر لازم.
برای اینکه در رقابت برتر باشید، شانسهایی که به طرفتان میآید را با تنبلی دور نکنید. کارکنان پیکسار که امروز داستان پردازی میکنند کسانی هستند که در ایام دبیرستان شبها را برای طرح زدن بیدار میماندند.به قول خودشان، «روزهای 48 ساعته».
شما هم میتوانید این کار را بکنید. مثلا برای خودتان چالش «هر روز، یک طرح» بگذارید. اتفاقات مربوط به آن روز را ثبت و تصویر کنید. حتی میتوانید خواب و کابوسی که شبها گاهی به سراغتان میآید را بکشید.
در طراحی استوری برد، کنار هم قرار گرفتن یک شات با شات قبل و بعدش میتواند حتی ایدهای را به طور کامل تغییر دهد و پیام یا احساسی که به مخاطب منتقل میکند را تحت تاثیر قرار دهد. طراح باید بداند که طبق فیلمنامه و نقطه نظرات کارگردان، قرار است چه احساس، انرژی و یا ایدهای از طریق یک سکانس یا حتی یک شات منتقل بشود. بنابراین، شناخت نماهای مختلف برای طراح استوری برد ضروری است.
در این نما، از بالا تا پایین یک کاراکتر نشان داده میشود. مثلا برای یک انسان از سر تا انگشتان پا را در بر می گیرد. اما این نما لزوما همه قاب تصویر را اشغال نمی کند.
در این نما، تصویر کاملی از کاراکتر وجود دارد به طوری که کاراکتر تقریبا تمام قاب را در اختیار خود گرفته است.
برای نمایش یک انسان، معمولا نمای مدیوم دربرگیرنده ناحیه کمر به بالاست.
نمای کلوزآپ، نمای احساسات است. زیرا در قاب تصویر از بخشهایی مانند سر و صورت کاراکتر بیشتر دیده میشود.
این نما، جزئیات بیشتری از چهره کاراکتر مانند چشمها و دهان را نشان می دهد. بنابراین اغراق بیشتری از احساسات در آن خواهیم دید.
مسعود مظفری با تخصص چندین ساله در حوزه طراحی استوری بورد و دیجیتال مارکتینگ اینجاست تا دریچه ها و طرز فکر جدیدی برای شما در زمینه طراحی استوری بورد در مشهد پیشنهاد دهد.
مد برد در طراحی لباس میتواند به صورت فیزیکال مورد استفاده قرار بگیرید و به دیوارها یا مکانهایی که در معرض دید قرار دارند، متصل شود یا همچون استوری بردهای دیجیتال داخل لپ تاپ، گوشی همراه و سایر ابزارهای الکترونیکی باشند. برای کار کردن با استوری بردها لازم است دقت داشت باشید که در ابتدای فعالیت این مورد میتواند برای شما مشکل باشد زیرا ذهن توانایی دریافت حجم بالای اطلاعات و تجزیه و تحلیل را ندارد اما در ادامه و بر اساس تجربه میتوانید مواردی را که به آن نیاز دارید از برد خود به دست آورده و تفکیک نمایید.
من یک دیجیتال مارکتر هستیم. که بیش از 10 سال تجربه در زمینه بازاریابی دیجیتال ، طراحی سایت و رسانه های دیجیتال دارم.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است.
جهت بررسی و تجزیه و تحلیل رایگان سیستم بازاریابی سایت شما، ایملتان را وارد کنید.